Vali Akbıyık, Muğla'da Öğrencilerin Karne Sevincine Ortak Oldu
Muğla'da 2025-2026 eğitim öğretim yılının sona ermesiyle 822 okulda eğitim gören 162 bin 482 öğrenci karne alarak yaz tatiline başladı. Resmi karne töreni, Menteşe ilçesindeki Sabri Acarsoy İlkokulu'nda gerçekleştirildi.
Törene Muğla Valisi İdris Akbıyık, İl Milli Eğitim Müdürü Emre Çay, Menteşe İlçe Milli Eğitim Müdürü Mehmet Keleş, öğretmenler, öğrenciler ve veliler katıldı. Programda öğrenciler şiirler okurken halk oyunları gösterisi sergilendi, geleneksel bayrak devir teslim töreni gerçekleştirildi.
Karne dağıtımının ardından konuşan Vali İdris Akbıyık, Muğla'da eğitim yatırımlarının aralıksız sürdüğünü belirterek, 2023'ten bu yana 13 okul ve 180 dersliğin tamamlandığını, 2026 yılı içerisinde ise 30 yeni eğitim projesinin hayata geçirilmesinin planlandığını söyledi. Akbıyık, öğrencilere yaz tatilini kitap okuyarak, spor yaparak ve kültürel faaliyetlere katılarak değerlendirmeleri tavsiyesinde bulundu.
İl Milli Eğitim Müdürü Emre Çay da karnenin öğrencilerin potansiyelini değil, bir dönemdeki emeğini gösterdiğini belirterek, tüm öğrencilere verimli ve dinlendirici bir yaz tatili diledi.